2. časť: naj­čas­tej­šie otáz­ky

Ter­mín

Otáz­ka:

Mám pri­de­le­ný ter­mín od 1.1.2024 — 21.1.2024. Ten je uve­de­ný aj na zmlu­ve. Musím v tom­to ter­mí­ne sti­hnúť aj inšta­lá­ciu a dein­šta­lá­ciu?


Odpo­veď:

Áno, pri­de­le­ný ter­mín zna­me­ná časo­vý rámec, v kto­rom sme pre Vás vyhra­di­li pries­tor na vysta­vo­va­nie, a zahŕňa aj čas inšta­lá­cie a dein­šta­lá­cie. Kon­krét­ne časy inšta­lá­cie s Vami dohod­ne náš tím.

Pries­tor

Otáz­ka:

Mám výsta­vu v Kamen­nej sále. Môžem využiť aj foy­er?

Odpo­veď:

Áno ale, foy­er máte k dis­po­zí­cií v prí­pa­de, že máte zapla­te­ný celý pries­tor.

Ak vysta­vu­je­te len v Kamen­nej sále ale­bo len vo Veľ­kej sále, môže­te foy­er využiť po doho­de s nami a dru­hým vysta­vu­jú­cim a to za popla­tok 15 eur den­ne.

Otáz­ka:

Mám pre­na­ja­tú Veľ­kú sálu a chcel by som počas svo­jej ver­ni­sá­že využiť Kamen­nú sálu ako mies­to pre cate­ring, je to mož­né? Je mož­né uzav­rieť celú galé­riu len pre uzav­re­tú spo­loč­nosť?

Odpo­veď:

Nie, pokiaľ si pre­na­jí­ma­te iba jed­nu sálu, nema­lo by aké­koľ­vek Vaše podu­ja­tie narú­šať prog­ram a výsta­vu v iných pries­to­roch. Vaše podu­ja­tie by nema­lo zne­mož­ňo­vať prí­stup a narú­šať záži­tok náv­štev­ní­kov dru­hej výsta­vy.

Ten­to sce­nár mož­ný výluč­ne v prí­pa­de, že uhra­dí­te za ten­to čas nákla­dy na výsta­vu za dru­hé­ho vysta­vu­jú­ce­ho, pre­be­rie­te zod­po­ved­nosť za jeho die­lapries­tor vrá­ti­te do pôvod­né­ho sta­vu.

Otáz­ka:

Je mož­né die­la doviezť o pár dní skôr ale­bo odviezť o pár dní neskôr? Môžem si nechať v galé­rii oba­lo­vé mate­riá­ly?

Odpo­veď:

Nie, naše pries­to­ry nedis­po­nu­jú roz­siah­lej­ší­mi skla­do­vý­mi pries­tor­mi. V prí­pa­de, že to kapa­ci­ta dovo­lí, môže­me Vám oba­lo­vé mate­riá­ly u nás odlo­žiť. Za tie­to odlo­že­né oba­lo­vi­ny, ale ani die­la, osob­né veci či aké­koľ­vek iné pred­me­ty neru­čí­me! Die­la je nut­né odin­šta­lo­vať a odviezť v posled­ný deň Váš­ho ter­mí­nu. Po tom­to čase Vám môže byť účto­va­ný popla­tok pod­ľa plat­nej zmlu­vy.

Par­ko­va­nie

Otáz­ka:
Je mož­né zapar­ko­vať pred budo­vou, ale­bo v záh­ra­de?

Odpo­veď:

Nie ale, Galé­ria nemá vyhra­de­né par­ko­va­cie mies­ta. Napriek našej sna­he o doho­du s mes­tom nemá­me pred budo­vou mož­nosť zabez­pe­čiť Vám stá­tie inak, ako na vlast­nú zod­po­ved­nosť. V prí­pa­de vykla­da­nia ale­bo nakla­da­nia diel je mož­né krát­ko­do­bo zasta­viť zoza­du v záh­ra­de a die­la vyno­siť cez vchod cez Kamen­nú sálu, nesmie tým však byť naru­še­ný prie­beh výsta­vy v tej­to sále! Z toh­to dôvo­du je nut­né dohod­núť sa na vykla­da­ní diel s našim tímom, a to v dosta­toč­nom časo­vom pred­sti­hu.

Cena


Otáz­ka:
Čo všet­ko je zahr­nu­té v cene za orga­ni­zá­ciu výsta­vy?

Odpo­veď:

V cene je zahr­nu­té: poskyt­nu­tie pries­to­ru — réžia, manaž­ment vrá­ta­ne: inšta­lá­cie, dein­šta­lá­cie, zabez­pe­če­nia ban­ne­ru na fasá­du, ver­ni­sáž (do 3 hodín), pre­zen­tá­cia na webe a sociál­nych sie­ťach, dozor počas otvá­ra­cích hodín, upra­to­va­nie pries­to­ru.

Inšta­lá­cia

Otáz­ka:
Mám vlast­né­ho inšta­lač­né­ho tech­ni­ka, môže mi priať nain­šta­lo­vať výsta­vu on.

Odpo­veď:

Áno ale, v našich pries­to­roch inšta­lu­je výhrad­ne náš tech­nic­ký pra­cov­ník. Pokiaľ si želá­te aby sa na inšta­lá­cií podie­ľal aj Váš tech­nik, je to mož­né po schvá­le­ní. Galé­ria si vyhra­dzu­je prá­vo odmiet­nuť spo­lu­prá­cu s kon­krét­nou oso­bou pri inšta­lá­cií. Cena za inšta­lá­ciu sa v takom­to prí­pa­de neme­ní, a náš tech­nik musí na celú inšta­lá­ciu dohlia­dať.

Otáz­ka:

Die­la mi aj adjus­tu­je­te, vyba­lí­te a zaba­lí­te nas­päť? Zabez­pe­čí­te inšta­lá­ciu aké­ho­koľ­vek die­la pod­ľa zada­nia?

Odpo­veď:

Nie. Náš tech­nik Vám poskyt­ne inšta­lá­ciu v roz­sa­hu: roz­miest­ne­nie dove­ze­ných diel pod­ľa vašich pred­stáv a ich inšta­lá­ciu (vrá­ta­ne mate­riá­lu ako sú lan­ká a pod) na náš záves­ný sys­tém či sok­le. Rov­na­ko tech­nik zabez­pe­čí príp­ra­vu pries­to­ru vrá­ta­ne nasta­ve­nia sve­tiel, prí­pad­ne pre­su­nu mobi­liá­ru, umiest­ne­nie popi­siek, nasta­ve­nia zatem­ne­nia pod­ľa pred­stáv či nasta­ve­nia pre­mie­ta­nia a ozvu­če­nia. Veľ­mi rád Vám pomô­že vymys­lieť vhod­ný spô­sob inšta­lá­cie. Z našej stra­ny bude samoz­rej­me naj­väč­šia sna­ha vyjsť Vám v ústre­ty a vymys­lieť spo­lu s Vami akú­koľ­vek inšta­lá­ciu — väč­ši­nou sa nám poda­rí nájsť rie­še­nie. Všet­ko má však svo­je limi­ty a naprí­klad u nás nie je mož­ný zásah do stien. Pri­ne­se­né die­la musia byť adjus­to­va­né, inak nevie­me zaru­čiť, že bude dojed­na­ný čas inšta­lá­cie, a tým pádom aj sprí­stup­ne­nia výsta­vy dodr­ža­ný! Jed­ná sa o zásah do die­la, a ten tre­ba robiť vždy veľ­mi uváž­li­vo, pre­to pre zabez­pe­če­nie bez­prob­lé­mo­vej inšta­lá­cie bude vhod­né mať die­la už tak­to pri­pra­ve­né. Rov­na­ko bale­nie si musí­te zabez­pe­čiť vo vlast­nej réžií ale­bo po doho­de s tech­ni­kom — nie je to však auto­ma­tic­ky súčas­ťou.

Otáz­ka:
Môžem nale­piť popis­ky ved­ľa diel na ste­nu?

Odpo­veď:
Nie, naša budo­va je národ­ná kul­túr­na pamiat­ka, v pries­to­re je nut­né pou­ži­vať náš výstav­ný sys­tém. Nie je mož­né na ste­nu ani pod­la­hu nič lepiť, či zatĺkať klin­ce. Popis­ky je mož­né nale­piť zo zadu na obra­zy, ale­bo Vám ich môže­me vytla­čiť, zala­mi­no­vať a umiest­niť na pod­la­hu — radi Vám s tým pomô­že­me 🙂

Ver­ni­sáž

Otáz­ka:
Ako je to a ver­ni­sá­žou, zabez­pe­čí­te mi na ňu nie­čo?

Odpo­veď:

ÁNO, v cene výsta­vy je zabez­pe­če­nie ver­ni­sá­že v trva­ní do 3 hodín v roz­sa­hu: otvo­re­nie, poskyt­nu­tie pries­to­rov, mobi­liár, víno­vé pohá­re, tácky/mysky, džbá­ny s vodou a cit­ró­nom, služ­by 2 hos­te­siek, vešiak na kabá­ty, ozvu­če­nie, datap­ro­jek­tor. Ak si želá­te aby sme pre Vás objed­na­li drob­né občerstve­nie v podo­be vína či pagá­či­kov, je to mož­né. Môže­te si ale doniesť aj vlast­né občerstve­nie. Hud­bu si autor väč­ši­nou zabez­pe­ču­je sám, ak má o ňu záu­jem. Ver­ni­sáž tra­dič­ne otvá­ra zástup­ca SVÚ a pre­bie­ha v rám­ci pra­cov­ných dní.

Otáz­ka:
Môžem pou­žiť kon­fe­ty ale­bo krs­tiť kni­hu? Môžem si rozo­sta­viť lavi­ce a mobi­liár ako ja chcem?

Odpo­veď:

Nie, je abso­lút­ne zaká­za­né pou­ží­va­nie kon­fiet či podob­ných ozdob­ných prv­kov, kto­ré sú drob­né či lepi­vé (vrá­ta­ne čoko­lá­do­vých fon­tán, zla­tých plát­kov, strie­ľa­nia šam­pan­ské­ho, bub­lin­ko­vých šou a pod.). V prí­pa­de záuj­mu o nie­čo obdob­né­ho cha­rak­te­ru, je nut­né VOPRED všet­ko veľ­mi opatr­ne nasta­viť s našim tímom a tak­tiež zabez­pe­čiť vrá­te­nie pries­to­ru do pôvod­né­ho sta­vu! Rov­na­ko je zaká­za­né hýbať svoj­voľ­ne mobi­liá­rom či svet­la­mi, všet­ko musí zabez­pe­čo­vať pra­cov­ník galé­rie pod doho­de!

Tak­tiež je zaká­za­né podá­va­nie čer­ve­né­ho vína a tvr­dé­ho alko­ho­lu, štan­dard­ne sa podá­va bie­le a ružo­vé víno.


Otvá­ra­cie hodi­ny


Otáz­ka:
Rád by som otvo­ril výsta­vu ešte pred ver­ni­sá­žou a tro­chu pozme­nil otvá­ra­cie hodi­ny, je to mož­né?

Odpo­veď:

Áno ale, bež­né otvá­ra­cie hodi­ny našej galé­rie sú kaž­dý deň s výnim­kou pon­del­ka medzi 12:00 — 18:00.
Je mož­né ich meniť a pris­pô­so­biť, výsta­va môže byť pokoj­ne otvo­re­ná naprí­klad aj v deň ver­ni­sá­že, pred jej začiat­kom. Je potreb­né sa však vopred dohod­núť sa s naším tímom, a my sa pre Vás pokú­si­me nájsť opti­mál­ne rie­še­nie. Počas sviat­kov ako sú Via­no­ce, Veľ­ká noc, či dušič­ky je galé­ria obvyk­le uzav­re­tá.

Otáz­ka:
Môže­te výsta­vu svoj­voľ­ne uzav­rieť pre verej­nosť?

Odpo­veď:

Nie, otvá­ra­cie hodi­ny sú sta­no­ve­né v zmlu­ve, no pod­ľa okol­nos­tí je mož­né ich meniť. SVÚ môže však galé­riu uzav­rieť, ale to iba z dôvo­du, že je to z tech­nic­kých či orga­ni­zač­ných prí­čin a pre zabez­pe­če­nie Vašich diel nevy­hnut­né.
V prí­pa­de nut­nos­ti výsta­vu uzav­rieť máte prá­vo žia­dať kom­pen­zá­ciu — pri­már­ne pre­dĺže­ním otvá­ra­cích hodín výsta­vy v iný deň.

Akcie

Otáz­ka:
Môže­te robiť počas mojej výsta­vy akcie?
Bojím sa, že dôj­de k naru­še­niu kon­cep­cie.

Odpo­veď:

Roz­umie­me. Umel­ka: cen­trum moder­né­ho ume­nia a komu­ni­ty sa venu­je akti­vi­tám rôz­ne­ho dru­hu. Ceny za výsta­vy sú kal­ku­lo­va­né výraz­ne niž­šie ako je tomu pri pre­náj­me na akcie.
Jed­ná sa pri­tom naj­čas­tej­šie o kul­túr­ne, spo­lo­čen­ské akcie, otvo­re­né pre verej­nosť, kto­ré Vám nalá­ka­jú viac divá­kov na výsta­vu. Za die­la pri­tom berie zod­po­ved­nosť orga­ni­zá­tor, tak­že nemu­sí­te mať strach, budú v bez­pe­čí. Rov­na­ko je prí­tom­ný mini­mál­ne jeden člen náš­ho tímu.

Otáz­ka:
Čo ak by som mal dôle­ži­tú náv­šte­vu a prá­ve by sa kona­la akcia, ale­bo som chcel robiť roz­ho­vor do médií vo výsta­ve?

Odpo­veď:

Roz­umie­me. O kona­ní akcie Vás bude­me infor­mo­vať ale, pro­sí­me, v prí­pa­de, že oča­ká­va­te dôle­ži­té­ho hos­ťa, kli­en­ta, škol­skú sku­pi­nu či média, daj­te nám vopred vedieť. Sna­ží­me sa s vysta­vu­jú­ci­mi koor­di­no­vať všet­ky akti­vi­ty, kto­ré robí­me, a tak­tiež my Vás bude­me vopred infor­mo­vať a pokú­si­me sa Vám vyjsť čo naj­viac v ústre­ty.

Sprie­vod­ný prog­ram


Otáz­ka:
Môžem aj j robiť vo výsta­ve akcie a sprie­vod­ný prog­ram?

Odpo­veď:

Áno, akcie v roz­sa­hu sprie­vod­né­ho prog­ra­mu k výsta­ve sú v našich pries­to­roch VEĽMI VÍTANÉ! Aby však všet­ko pre­beh­lo bez prob­lé­mov, je potreb­né aby sa kona­li v čase otvá­ra­cích hodín a po doho­de.

Pri pre­dĺže­ní otvá­ra­cích hodín z dôvo­du akcie, vzni­ka­jú ďal­šie nákla­dy na réžiu a môže Vám tak byť účto­va­ný popla­tok.
Výnim­kou je jed­na ver­ni­sáž (ale­bo v prí­pa­de, že nie je ver­ni­sáž môže sa jed­nať aj o fini­sáž či iné schvá­le­né sprie­vod­né podu­ja­tie), v trva­ní do 3 hodín, na kto­rú máte nárok a kto­rú máte v cene.

Pre­daj

Otáz­ka:

Môžem počas výsta­vy pre­dá­vať kata­ló­gy či vybe­rať vstup­né?

Odpo­veď:

Áno ale, pre­daj kata­ló­gov, pro­pa­gač­ných mate­riá­lov, či vstu­pe­niek nepos­ky­tu­je­me, môže­te si ich zabez­pe­čiť na svo­je nákla­dy. Pokiaľ ale u nás nechá­te kasič­ku na dob­ro­voľ­né prís­pev­ky, radi na to náv­štev­ní­kov upo­zor­ní­me. Môže­me tiež daro­vať pred­me­ty náv­štev­ní­kom a pod­po­ro­va­te­ľom SVÚ — detail­ne to s Vami vie dohod­núť naša mana­žér­ka.
Roz­hod­ne ale bude­me radi ak u nás bude­te pre­zen­to­vať svo­ju tvor­bu aj tým­to spô­so­bom!

Otáz­ka:

Môže byť výsta­va pre­daj­ná? Berie si galé­ria neja­kú pro­ví­ziu?

Odpo­veď:

ÁNO môže a NIE nebe­rie! Pre­daj diel je kom­plet­ne na Vás, môže­te pri­pra­viť cen­ník, umiest­niť cenu pria­mo do popis­ku, ale­bo na seba nechať len kon­takt. Kaž­do­pád­ne naše asis­tent­ky budú záu­jem­cov inštru­ovať aby sa obra­ca­li pria­mo na Vás. Rov­na­ko žiad­nu pro­ví­ziu za pre­daj nebe­rie­me.

Pro­pa­gá­cia

Otáz­ka:

Bude­te moju výsta­vu aj pro­pa­go­vať? Potre­bu­je­te k tomu neja­ké pod­kla­dy?

Odpo­veď:

Áno, Výsta­vy pro­pa­gu­je­me na našich webo­vých strán­kach a to od prvé­ho dňa kona­nia výsta­vy (názov, autor a dátum už vopred). Na sociál­nych sie­ťach pra­vi­del­ne v prie­be­hu celej výsta­vy.

Tak­tiež na sociál­nych sie­ťach, a rozo­sie­la­me infor­má­cie čle­nom, náv­štev­ní­kom a médiam a to pro­stred­níc­tvom mai­lo­vé­ho news­let­te­ru.

Potre­bu­je­me od Vás: pozván­ku, obrá­zok, text do 650 zna­kov o výsta­ve, prí­pad­ne tla­čo­vú sprá­vu či link na Vaše port­fó­lio.

Otáz­ka:

Je potreb­né vás uvá­dzať ako par­tne­ra a uve­rej­ňo­vať vaše logo?

Odpo­veď:

Áno,ozna­čo­va­nie našej inšti­tú­cie Vás žia­da­me na všet­kých Vašich tla­čo­vi­nách, a tak­tiež na webe podu­ja­tiav prís­pev­koch na sociál­nych sie­ťach, kto­ré radi pre­zdie­ľa­me. Na ver­ni­sá­ži (či inom náh­rad­nom podu­ja­tí) je potreb­né aby ste dali v rám­ci prog­ra­mu pries­tor zástup­co­vi Slo­ven­skej výtvar­nej únie, aby v krát­kom prí­ho­vo­re hos­ťom uvie­dol kde sa nachá­dza­jú — toto je pre nás veľ­mi potreb­ný spô­sob pre­zen­tá­cie, obsah prí­ho­vo­ru s Vami radi pre­kon­zul­tu­je­me.

Bez­peč­nosť a pois­te­nie

Otáz­ka:

Bude neja­kým spô­so­bom posta­ra­né o bez­peč­nosť mojich diel?

Odpo­veď:

Áno, cez víkend je pre zabez­pe­če­nie cho­du galé­rie a strá­že­nia výsta­vy prí­tom­ná gale­rij­ná asis­tent­ka. Budo­va je zvon­ku chrá­ne­ná kame­ro­vým sys­té­mom a tak­tiež je kame­ra umiest­ne­ná vnút­ri vo foy­er. V noci je budo­va zabez­pe­če­ná alar­mom, kto­rý je napo­je­ný na stráž­nu služ­bu, kto­rá v prí­pa­de nut­nos­ti uro­bí výjazd. Pro­sím, ak potre­bu­je­te rie­šiť aké­koľ­vek orga­ni­zač­né či tech­nic­ké zása­hy do výsta­vy, urob­te tak naj­ne­skôr v pia­tok do 17:00, naj­lep­šie však čo naj­skôr.

Otáz­ka:

Die­la budem mať auto­ma­tic­ky pois­te­né?

Odpo­veď:

Nie, die­la nepo­is­ťu­je­me, môže­te tak uro­biť na vlast­né nákla­dy. V prí­pa­de záuj­mu Vám vie­me odpo­ru­čiť fir­mu, kto­rá sa tomu venu­je. V prí­pa­de, že dôj­de k neho­de a náv­štev­ník die­lo poško­dí, asis­tent­ka s ním spí­še záznam, aby ste mali mož­nosť situ­áciu ďalej rie­šiť, a urči­te Vám bude náš tím nápo­moc­ní. V prí­pa­de poško­de­nia či krá­de­že Vám však nebu­de z našej stra­ny poskyt­nu­tá finanč­ná náh­ra­da.

Kon­takt

Otáz­ka:

Ako vás mám kon­tak­to­vať v prí­pa­de, že sa chcem na nie­čom dohod­núť ale­bo sa opý­tať?

Odpo­veď:

Ide­ál­ne je kon­tak­to­vať nás cez úrad­né hodi­ny kan­ce­lá­rie, ale samoz­rej­me pokiaľ sa potre­bu­je­te na čokoľ­vek opý­tať urči­te nás kon­tak­tuj­te aj mimo toh­to času, naj­lep­šie cez pra­cov­né dni do 17:00.

Úpl­ne naj­lep­šie bude ak nás bude­te kon­tak­to­vať e‑mailom, aby sme mali všet­ko spí­sa­né, vede­li sa k tomu vrá­tiť a nedoš­lo k nedo­ro­zu­me­niam. V prí­pa­de tele­fo­nic­ké­ho kon­tak­to­va­nia Vás len pro­sí­me o trpez­li­vosť, ak máme stret­nu­tie, ale­bo prá­ve nemô­že­me zodvi­hnúť, ozve­me sa Vám neskôr.

Otáz­ka:

Kedy sú úrad­né hodi­ny kan­ce­lá­rie a môžem za Vami prí­sť aj mimo toh­to času?

Odpo­veď:

Od utor­ka do piat­ka, máme vyhra­de­né úrad­né hodi­ny medzi 10:00 — 12:00 a 13:00–15:00. V ostat­nom čase sa venu­je ďal­ším čin­nos­tiam, pora­dám, admi­ni­stra­tí­ve, príp­ra­ve pries­to­ru, obhliad­kam atď.

Pokiaľ je to pre nás mož­né, príj­me­me Vás ale­bo Vám tele­fón zodvih­ne­me aj mimo úrad­ných hodín (vrá­ta­ne pon­del­ka), ale pro­sím aby ste rešpek­to­va­li náš voľ­ný čas, po 17:00 a cez víkend či sviat­ky Vám prav­de­po­dob­ne nedvih­ne­me. Kaž­do­pád­ne aj v rám­ci úrad­ných hodín sa môže stať, že za nami prí­du via­ce­rí kli­en­ti naraz. Pre­to ak chce­te mať isto­tu, že sa Vám bude­me môcť plne veno­vať, dohod­ni­te sa pro­sím na stret­nu­tí vopred — uľah­čí to komu­ni­ká­ciu Vám aj nám 🙂