2. časť: najčastejšie otázky
Termín
Otázka:
Mám pridelený termín od 1.1.2024 — 21.1.2024. Ten je uvedený aj na zmluve. Musím v tomto termíne stihnúť aj inštaláciu a deinštaláciu?
Odpoveď:
Áno, pridelený termín znamená časový rámec, v ktorom sme pre Vás vyhradili priestor na vystavovanie, a zahŕňa aj čas inštalácie a deinštalácie. Konkrétne časy inštalácie s Vami dohodne náš tím.
Priestor
Otázka:
Mám výstavu v Kamennej sále. Môžem využiť aj foyer?
Odpoveď:
Áno ale, foyer máte k dispozícií v prípade, že máte zaplatený celý priestor.
Ak vystavujete len v Kamennej sále alebo len vo Veľkej sále, môžete foyer využiť po dohode s nami a druhým vystavujúcim a to za poplatok 15 eur denne.
Otázka:
Mám prenajatú Veľkú sálu a chcel by som počas svojej vernisáže využiť Kamennú sálu ako miesto pre catering, je to možné? Je možné uzavrieť celú galériu len pre uzavretú spoločnosť?
Odpoveď:
Nie, pokiaľ si prenajímate iba jednu sálu, nemalo by akékoľvek Vaše podujatie narúšať program a výstavu v iných priestoroch. Vaše podujatie by nemalo znemožňovať prístup a narúšať zážitok návštevníkov druhej výstavy.
Tento scenár možný výlučne v prípade, že uhradíte za tento čas náklady na výstavu za druhého vystavujúceho, preberiete zodpovednosť za jeho diela a priestor vrátite do pôvodného stavu.
Otázka:
Je možné diela doviezť o pár dní skôr alebo odviezť o pár dní neskôr? Môžem si nechať v galérii obalové materiály?
Odpoveď:
Nie, naše priestory nedisponujú rozsiahlejšími skladovými priestormi. V prípade, že to kapacita dovolí, môžeme Vám obalové materiály u nás odložiť. Za tieto odložené obaloviny, ale ani diela, osobné veci či akékoľvek iné predmety neručíme! Diela je nutné odinštalovať a odviezť v posledný deň Vášho termínu. Po tomto čase Vám môže byť účtovaný poplatok podľa platnej zmluvy.
Parkovanie
Otázka:
Je možné zaparkovať pred budovou, alebo v záhrade?
Odpoveď:
Nie ale, Galéria nemá vyhradené parkovacie miesta. Napriek našej snahe o dohodu s mestom nemáme pred budovou možnosť zabezpečiť Vám státie inak, ako na vlastnú zodpovednosť. V prípade vykladania alebo nakladania diel je možné krátkodobo zastaviť zozadu v záhrade a diela vynosiť cez vchod cez Kamennú sálu, nesmie tým však byť narušený priebeh výstavy v tejto sále! Z tohto dôvodu je nutné dohodnúť sa na vykladaní diel s našim tímom, a to v dostatočnom časovom predstihu.
Cena
Otázka:
Čo všetko je zahrnuté v cene za organizáciu výstavy?
Odpoveď:
V cene je zahrnuté: poskytnutie priestoru — réžia, manažment vrátane: inštalácie, deinštalácie, zabezpečenia banneru na fasádu, vernisáž (do 3 hodín), prezentácia na webe a sociálnych sieťach, dozor počas otváracích hodín, upratovanie priestoru.
Inštalácia
Otázka:
Mám vlastného inštalačného technika, môže mi priať nainštalovať výstavu on.
Odpoveď:
Áno ale, v našich priestoroch inštaluje výhradne náš technický pracovník. Pokiaľ si želáte aby sa na inštalácií podieľal aj Váš technik, je to možné po schválení. Galéria si vyhradzuje právo odmietnuť spoluprácu s konkrétnou osobou pri inštalácií. Cena za inštaláciu sa v takomto prípade nemení, a náš technik musí na celú inštaláciu dohliadať.
Otázka:
Diela mi aj adjustujete, vybalíte a zabalíte naspäť? Zabezpečíte inštaláciu akéhokoľvek diela podľa zadania?
Odpoveď:
Nie. Náš technik Vám poskytne inštaláciu v rozsahu: rozmiestnenie dovezených diel podľa vašich predstáv a ich inštaláciu (vrátane materiálu ako sú lanká a pod) na náš závesný systém či sokle. Rovnako technik zabezpečí prípravu priestoru vrátane nastavenia svetiel, prípadne presunu mobiliáru, umiestnenie popisiek, nastavenia zatemnenia podľa predstáv či nastavenia premietania a ozvučenia. Veľmi rád Vám pomôže vymyslieť vhodný spôsob inštalácie. Z našej strany bude samozrejme najväčšia snaha vyjsť Vám v ústrety a vymyslieť spolu s Vami akúkoľvek inštaláciu — väčšinou sa nám podarí nájsť riešenie. Všetko má však svoje limity a napríklad u nás nie je možný zásah do stien. Prinesené diela musia byť adjustované, inak nevieme zaručiť, že bude dojednaný čas inštalácie, a tým pádom aj sprístupnenia výstavy dodržaný! Jedná sa o zásah do diela, a ten treba robiť vždy veľmi uvážlivo, preto pre zabezpečenie bezproblémovej inštalácie bude vhodné mať diela už takto pripravené. Rovnako balenie si musíte zabezpečiť vo vlastnej réžií alebo po dohode s technikom — nie je to však automaticky súčasťou.
Otázka:
Môžem nalepiť popisky vedľa diel na stenu?
Odpoveď:
Nie, naša budova je národná kultúrna pamiatka, v priestore je nutné použivať náš výstavný systém. Nie je možné na stenu ani podlahu nič lepiť, či zatĺkať klince. Popisky je možné nalepiť zo zadu na obrazy, alebo Vám ich môžeme vytlačiť, zalaminovať a umiestniť na podlahu — radi Vám s tým pomôžeme 🙂
Vernisáž
Otázka:
Ako je to a vernisážou, zabezpečíte mi na ňu niečo?
Odpoveď:
ÁNO, v cene výstavy je zabezpečenie vernisáže v trvaní do 3 hodín v rozsahu: otvorenie, poskytnutie priestorov, mobiliár, vínové poháre, tácky/mysky, džbány s vodou a citrónom, služby 2 hostesiek, vešiak na kabáty, ozvučenie, dataprojektor. Ak si želáte aby sme pre Vás objednali drobné občerstvenie v podobe vína či pagáčikov, je to možné. Môžete si ale doniesť aj vlastné občerstvenie. Hudbu si autor väčšinou zabezpečuje sám, ak má o ňu záujem. Vernisáž tradične otvára zástupca SVÚ a prebieha v rámci pracovných dní.
Otázka:
Môžem použiť konfety alebo krstiť knihu? Môžem si rozostaviť lavice a mobiliár ako ja chcem?
Odpoveď:
Nie, je absolútne zakázané používanie konfiet či podobných ozdobných prvkov, ktoré sú drobné či lepivé (vrátane čokoládových fontán, zlatých plátkov, strieľania šampanského, bublinkových šou a pod.). V prípade záujmu o niečo obdobného charakteru, je nutné VOPRED všetko veľmi opatrne nastaviť s našim tímom a taktiež zabezpečiť vrátenie priestoru do pôvodného stavu! Rovnako je zakázané hýbať svojvoľne mobiliárom či svetlami, všetko musí zabezpečovať pracovník galérie pod dohode!
Taktiež je zakázané podávanie červeného vína a tvrdého alkoholu, štandardne sa podáva biele a ružové víno.
Otváracie hodiny
Otázka:
Rád by som otvoril výstavu ešte pred vernisážou a trochu pozmenil otváracie hodiny, je to možné?
Odpoveď:
Áno ale, bežné otváracie hodiny našej galérie sú každý deň s výnimkou pondelka medzi 12:00 — 18:00.
Je možné ich meniť a prispôsobiť, výstava môže byť pokojne otvorená napríklad aj v deň vernisáže, pred jej začiatkom. Je potrebné sa však vopred dohodnúť sa s naším tímom, a my sa pre Vás pokúsime nájsť optimálne riešenie. Počas sviatkov ako sú Vianoce, Veľká noc, či dušičky je galéria obvykle uzavretá.
Otázka:
Môžete výstavu svojvoľne uzavrieť pre verejnosť?
Odpoveď:
Nie, otváracie hodiny sú stanovené v zmluve, no podľa okolností je možné ich meniť. SVÚ môže však galériu uzavrieť, ale to iba z dôvodu, že je to z technických či organizačných príčin a pre zabezpečenie Vašich diel nevyhnutné.
V prípade nutnosti výstavu uzavrieť máte právo žiadať kompenzáciu — primárne predĺžením otváracích hodín výstavy v iný deň.
Akcie
Otázka:
Môžete robiť počas mojej výstavy akcie? Bojím sa, že dôjde k narušeniu koncepcie.
Odpoveď:
Rozumieme. Umelka: centrum moderného umenia a komunity sa venuje aktivitám rôzneho druhu. Ceny za výstavy sú kalkulované výrazne nižšie ako je tomu pri prenájme na akcie.
Jedná sa pritom najčastejšie o kultúrne, spoločenské akcie, otvorené pre verejnosť, ktoré Vám nalákajú viac divákov na výstavu. Za diela pritom berie zodpovednosť organizátor, takže nemusíte mať strach, budú v bezpečí. Rovnako je prítomný minimálne jeden člen nášho tímu.
Otázka:
Čo ak by som mal dôležitú návštevu a práve by sa konala akcia, alebo som chcel robiť rozhovor do médií vo výstave?
Odpoveď:
Rozumieme. O konaní akcie Vás budeme informovať ale, prosíme, v prípade, že očakávate dôležitého hosťa, klienta, školskú skupinu či média, dajte nám vopred vedieť. Snažíme sa s vystavujúcimi koordinovať všetky aktivity, ktoré robíme, a taktiež my Vás budeme vopred informovať a pokúsime sa Vám vyjsť čo najviac v ústrety.
Sprievodný program
Otázka:
Môžem aj j robiť vo výstave akcie a sprievodný program?
Odpoveď:
Áno, akcie v rozsahu sprievodného programu k výstave sú v našich priestoroch VEĽMI VÍTANÉ! Aby však všetko prebehlo bez problémov, je potrebné aby sa konali v čase otváracích hodín a po dohode.
Pri predĺžení otváracích hodín z dôvodu akcie, vznikajú ďalšie náklady na réžiu a môže Vám tak byť účtovaný poplatok.
Výnimkou je jedna vernisáž (alebo v prípade, že nie je vernisáž môže sa jednať aj o finisáž či iné schválené sprievodné podujatie), v trvaní do 3 hodín, na ktorú máte nárok a ktorú máte v cene.
Predaj
Otázka:
Môžem počas výstavy predávať katalógy či vyberať vstupné?
Odpoveď:
Áno ale, predaj katalógov, propagačných materiálov, či vstupeniek neposkytujeme, môžete si ich zabezpečiť na svoje náklady. Pokiaľ ale u nás necháte kasičku na dobrovoľné príspevky, radi na to návštevníkov upozorníme. Môžeme tiež darovať predmety návštevníkom a podporovateľom SVÚ — detailne to s Vami vie dohodnúť naša manažérka.
Rozhodne ale budeme radi ak u nás budete prezentovať svoju tvorbu aj týmto spôsobom!
Otázka:
Môže byť výstava predajná? Berie si galéria nejakú províziu?
Odpoveď:
ÁNO môže a NIE neberie! Predaj diel je kompletne na Vás, môžete pripraviť cenník, umiestniť cenu priamo do popisku, alebo na seba nechať len kontakt. Každopádne naše asistentky budú záujemcov inštruovať aby sa obracali priamo na Vás. Rovnako žiadnu províziu za predaj neberieme.
Propagácia
Otázka:
Budete moju výstavu aj propagovať? Potrebujete k tomu nejaké podklady?
Odpoveď:
Áno, Výstavy propagujeme na našich webových stránkach a to od prvého dňa konania výstavy (názov, autor a dátum už vopred). Na sociálnych sieťach pravidelne v priebehu celej výstavy.
Taktiež na sociálnych sieťach, a rozosielame informácie členom, návštevníkom a médiam a to prostredníctvom mailového newsletteru.
Potrebujeme od Vás: pozvánku, obrázok, text do 650 znakov o výstave, prípadne tlačovú správu či link na Vaše portfólio.
Otázka:
Je potrebné vás uvádzať ako partnera a uverejňovať vaše logo?
Odpoveď:
Áno, o označovanie našej inštitúcie Vás žiadame na všetkých Vašich tlačovinách, a taktiež na webe podujatia a v príspevkoch na sociálnych sieťach, ktoré radi prezdieľame. Na vernisáži (či inom náhradnom podujatí) je potrebné aby ste dali v rámci programu priestor zástupcovi Slovenskej výtvarnej únie, aby v krátkom príhovore hosťom uviedol kde sa nachádzajú — toto je pre nás veľmi potrebný spôsob prezentácie, obsah príhovoru s Vami radi prekonzultujeme.
Bezpečnosť a poistenie
Otázka:
Bude nejakým spôsobom postarané o bezpečnosť mojich diel?
Odpoveď:
Áno, cez víkend je pre zabezpečenie chodu galérie a stráženia výstavy prítomná galerijná asistentka. Budova je zvonku chránená kamerovým systémom a taktiež je kamera umiestnená vnútri vo foyer. V noci je budova zabezpečená alarmom, ktorý je napojený na strážnu službu, ktorá v prípade nutnosti urobí výjazd. Prosím, ak potrebujete riešiť akékoľvek organizačné či technické zásahy do výstavy, urobte tak najneskôr v piatok do 17:00, najlepšie však čo najskôr.
Otázka:
Diela budem mať automaticky poistené?
Odpoveď:
Nie, diela nepoisťujeme, môžete tak urobiť na vlastné náklady. V prípade záujmu Vám vieme odporučiť firmu, ktorá sa tomu venuje. V prípade, že dôjde k nehode a návštevník dielo poškodí, asistentka s ním spíše záznam, aby ste mali možnosť situáciu ďalej riešiť, a určite Vám bude náš tím nápomocní. V prípade poškodenia či krádeže Vám však nebude z našej strany poskytnutá finančná náhrada.
Kontakt
Otázka:
Ako vás mám kontaktovať v prípade, že sa chcem na niečom dohodnúť alebo sa opýtať?
Odpoveď:
Ideálne je kontaktovať nás cez úradné hodiny kancelárie, ale samozrejme pokiaľ sa potrebujete na čokoľvek opýtať určite nás kontaktujte aj mimo tohto času, najlepšie cez pracovné dni do 17:00.
Úplne najlepšie bude ak nás budete kontaktovať e‑mailom, aby sme mali všetko spísané, vedeli sa k tomu vrátiť a nedošlo k nedorozumeniam. V prípade telefonického kontaktovania Vás len prosíme o trpezlivosť, ak máme stretnutie, alebo práve nemôžeme zodvihnúť, ozveme sa Vám neskôr.
Otázka:
Kedy sú úradné hodiny kancelárie a môžem za Vami prísť aj mimo tohto času?
Odpoveď:
Od utorka do piatka, máme vyhradené úradné hodiny medzi 10:00 — 12:00 a 13:00–15:00. V ostatnom čase sa venuje ďalším činnostiam, poradám, administratíve, príprave priestoru, obhliadkam atď.
Pokiaľ je to pre nás možné, príjmeme Vás alebo Vám telefón zodvihneme aj mimo úradných hodín (vrátane pondelka), ale prosím aby ste rešpektovali náš voľný čas, po 17:00 a cez víkend či sviatky Vám pravdepodobne nedvihneme. Každopádne aj v rámci úradných hodín sa môže stať, že za nami prídu viacerí klienti naraz. Preto ak chcete mať istotu, že sa Vám budeme môcť plne venovať, dohodnite sa prosím na stretnutí vopred — uľahčí to komunikáciu Vám aj nám 🙂